پاسخ به پرسش های متداول
1- آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟
پاسخ: شما میتوانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد کردن پست الکترونیکی و کلمه عبور، وارد حساب کاربری خود بشوید، سپس با کلیک روی گزینه “پروفایل من” به صفحهای منتقل میشوید که در بخش “اطلاعات کاربر” امکان “ویرایش اطلاعات” وجود دارد.
2- متمایل به خرید اینترنتی هستم اما به این روش خرید اعتماد ندارم؟
دی-مارکت دارای نماد اعتماد الکترونیکی میباشد که نماد که این نماد توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا میشود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. برای اطمینان بیشتر شما میتوانید در صفحه اصلی وب سایت با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید.
همچنین دی-مارکت با سابقه سالها فعالیت و تحویل موفق سفارشها به بیش از هزاران مشتری و ارائه خدمات مورد انتظار مشتریان، سابقه درخشانی از فعالیت خود ایجاد نموده. بنابراین با خیال آسوده سفارش خود را ثبت کنید و از خدمات منحصر به فرد دی-مارکت استفاده کنید.
3- میتوانم برای شخص دیگری از دی-مارکت خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟
پاسخ: بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در ۴ مرحله تکمیل خواهد شد: 1) ورود به دی-مارکت، 2) اطلاعات ارسال سفارش، 3) بازبینی سفارش و 4) اطلاعات پرداخت.
در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش ” انتخاب آدرس”، شما میتوانید با انتخاب گزینه “افزودن آدرس جدید” آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
4-آیا کالاهای خریداری شده از دی-مارکت آماده استفاده هستند یا باید روی آنها برنامه های کاربردی را خودم نصب کنم؟
پاسخ: کالاهایی نظیر گوشی موبایل، هیچ نیازی به نصب نرم افزار برای فعال سازی و راه اندازی اولیه ندارند و دی-مارکت هیچ هزینه اضافه بر مبلغ گوشی از این بابت دریافت نمیکند.
البته شما میتوانید برنامههای کاربردی مورد نیاز خود را به سادگی از طریق app Store ها دانلود و نصب کنید و یا از طریق درگاه USB گوشی موبایل خود و به کمک رایانه این کار را انجام دهید.
کالاهایی مانند لپ تاپها که فاقد سیستم عامل هستند، بایستی توسط خریدار یا فرد کارشناس بر روی آنها سیستم عامل سازگار با آن دستگاه نصب شود و درایورهای مورد نیاز نیز در صورت لزوم بایستی از سایت شرکت سازنده دانلود و نصب شوند. همچنین چند سالی است که تولیدکنندگان لپ تاپ به دلیل تنوع سیستمهای عامل، درایورهای قطعات لپ تاپ را به همراه کالا عرضه نمیکنند و برای دریافت آنها باید به سایت تولید کننده مراجعه کرد.
5- برای خرید کالا در سایت نیاز به مشاوره دارم، راهی وجود دارد که در تصمیم گیری به من کمک کند؟
پاسخ: کارشناسان بخش تولید محتوای دی-مارکت تمام تلاش خود را میکنند تا اطلاعات مورد نیاز برای خرید هر کالا در سایت موجود، کافی و روشن باشد. شما راههای مختلفی برای کسب اطلاعات تکمیلی و تخصصی محصولات در دی-مارکت دارید. میتوانید از ابزارهای ایجاد شده برای این منظور از قبیل مقایسه پهلو به پهلو، مطالعه نقد و بررسی و نقاط و قوت و ضعف محصول، ویدئوهای آموزشی، و جدول اطلاعات فنی کالاها استفاده کنید. همچنین دی-مارکت نقدها و نظرهای کاربران را با دیدگاه بیطرفانه در سایت نمایش میدهد که مطالعه آنها میتواند در انتخاب کالا به شما کمک کند.
6- آیا امکان دارد کالاهایی که سفارش میدهم موجود نباشد؟
پاسخ: کالاهای دارای قیمت که در سایت دی-مارکت با وضعیت “موجود” مشخص شده، در انبار دی-مارکت موجود و قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریعترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. البته گاهی برای برخی از کالاها در صورت ثبت سفارشها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودی آن کالا به اتمام برسد. در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی کالا میشود ولی در صورت امکان پذیر نبودن، عرضه آن کالاها در سایت به صورت موقت متوقف میشود و مبلغ گرداخت شده به سرعت بازگشت داده خواهد شد.
همچنین در طرح تشویقی فروش شگفت انگیز روزانه، تعدادی از محصولات با تخفیفهایی بسیار ویژهتر نسبت به فروش های ویژه عرضه میشوند که تنها برای چند ساعت امکان سفارش گذاری دارند. در مواردی که به دلیل استقبال کاربران موجودی کالا زودتر از موعد مقرر به پایان برسد، وضعیت کالا به “ناموجود” تغییر میکند و امکان سفارش گذاری وجود نخواهد داشت.
7- قبل از خرید کالا، چگونه میتوانم از اینکه ساخت کجاست مطلع شوم؟
پاسخ: لازم به ذکرست که کشور سازنده روی کیفیت کالا تاثیری ندارد و برند معتبر است که کیفیت کالا را تعیین میکند و تنها به دلیل خط تولید ارزانتر است که بسیاری از کالاها در چین تولید میشوند.
7- درصورت عدم مغایرت کالای ارسال شده با مشخصات درج شده در سایت، آیا میتوانم کالا را بازگشت بدهم؟
پاسخ: بله. پس از دریافت کالا حداکثر پس از 48 ساعت میتوانید کالا را به آدرس فروشگاه ارسال نمایید و هزینه ارسال کالا به شما بازگردانده خواهد شد.
در صورتی که پاسخ سوال خود را در بین سوالات فوق پیدا نکردید از طریق فرم تماس مقابل سوال خود را مطرح کنید. کارشناسان ما بزودی پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.سعی کنید پرسش خود را واضح اعلام کنید. همچنین میتوانید بصورت تلفنی نیز با کارشناسان ما تماس گرفته و بصورت تلفنی مشاوره دریافت کنید.
با تشکر از حسن انتخاب شما